woensdag 8 februari 2012

Elfstedenkoorts?

Hebben jullie ookal last van de elfstedenkoorts?
Ik eerlijk gezegd niet en ben het gewauwel over een eventuele tocht ookal meer dan zat!
Gisteren ben ik met de kinderen van mijn zoontje zijn klas naar het ijs geweest. Toen het zonnetje nog scheen was het goed te doen. Even later begon het te waaien en de zon verdween dan wordt het echt snel ijskoud! Ze zouden er de hele middag blijven. Maar na een uurtje waren de kids ( en ouders) zo verkleumd dat we snel weer richting school zijn gegaan.
ook de accu van het vriendje zijn auto heeft het begeven. Die kan dus nu opzoek gaan naar een andere accu. Hij heeft nu vrij omdat ze op het werk niks kunnen doen. En als ik eerlijk ben vind ik dat 10x niks. Het hele dagelijkse leven staat weer op zijn kop. En als je nu denkt dat de klusjes die zijn blijven liggen aangepakt worden... Dan heb je het mis! Als hij vanmiddag terug is toch eens ff kijken of we schroeven in huis hebben zodat we wat schilderijen kunnen gaan ophangen op de kamer van de kleine man en een spiegel op de kamer van puberdochter!
En ik weet zeker dat ik nog wel meer klusjes kan bedenken.

Gisteren en vandaag eten we stamppot rauwe andijvie. Gisteren hadden we er spekkies en verse worst bij, vandaag een slavink. Alles weer uit de vriezer. Nou ja het vlees dan!
Zal ik aan het einde van de dag de vriezer nog eens induiken want volgens mij ligt er ook nog rundvlees. Dan kan ik morgen lekker hachee maken.

Mijn moeder komt eraan om gezellig een bakkie koffie te doen.
Hele fijne dag! Liefs Anja

4 opmerkingen:

  1. Ik zou het wel leuk vinden als er een elfstedentocht komt, maar ben er niet druk mee.
    Ook hier genieten we van het ijs.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, wat een kommer en kwel, je hebt het duidelijk gehad met de winter.

    Al heb ik zelf niet de drang om het ijs op te gaan, ik vind de kou en de sneeuw nog wel lekker in mijn warme jas en boots. Maar als dat zonnetje schijnt kan ik ook wel naar een terrasje verlangen. En die Elfstedentocht, ja ik hoop wel dat die komt, echte hollandse cultuur en dat terwijl het sport is. Ik stem JA voor de elfsteden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik stem ook ja voor de Elfstedentocht. Zelf heb ik er niet veel mee maar al die mensen die zich belangenloos inzetten om de traditie voort te zetten vind ik hartverwarmend. Wel vind ik het heel storend dat er overal over gesproken wordt en dan vooral door die blaaskallen van Randstadters, BN-ers en reclamereuzen. Laat het een volksfeest zijn en dan met name vooral voor de Friezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het ook prima als de elfstedentocht komt Het hoort bij Holland. Alleen kan ik er slecht tegen dat wanneer je de tv aanzet of een krant open slaat het alleen nog maar over de toch der tochten gaat! Daar word ik zooooooo moe van haha.
    De rest vind ik prima haha wil zelfs nog wel naar een stad of gehucht toe om te springen en te feesten en de schaatsers de kilometers door schreeuwen! ( wel met een fles dropshot in mijn hand om warm te blijven haha)

    BeantwoordenVerwijderen